Back-up și păstrarea în siguranță a fotografiilor
Back-up-ul la eveniment și păstrarea fotografiilor de nuntă
Probabil te întrebi ca înainte de a-ți contracta un fotograf de nunta, dacă va face tot posibilul ca fotografiile tale să fie în siguranță, dacă folosește back-up. De aceea vreau să îți vorbesc despre ce fac eu în ziua nunții și apoi acasă, pentru a mă asigura că nu pierd materialul fotografiat.
Știm cu toții că o nunta în România începe in jurul dimineții când miresicile și mirii se pregatesc pentru ziua ce va urma. În tot acest timp se realizeaza numeroase cadre și încă nu am ajuns la ședința foto sau la restaurant. Numărul fotografiilor realizate este total relativ și ține de fiecare eveniment în parte, însă cel mai important lucru de departe este cum mă asigur ca fotografiile realizate nu se vor pierde.
Pe parcursul acestor multe ore în care se petrece evenimentul propriu zis, mai există momente de pauză, timp în care am posibilitatea de a înlocui cardul din aparatul foto cu unul nou. Folosesc un număr destul de mare de carduri a cate 32gb pentru a stoca fotografiile pe cât mai multe medii virtuale. Acest lucru îmi oferă siguranță și posibilitatea de a nu pierde, în cazuri nefericite, un numar foarte mare de cadre sau poate chiar toate fotografiile.
Nu recomand niciunui fotograf profesionist să utilizeze un singur card pe intreaga durată a evenimentului pentru că se pot întâmpla multe.
Acestea nu sunt simple fotografii care pot fi înlocuite, ci sunt amintirile celor mai frumoase momente din viața tinerilor căsătoriți. Ceea ce mă face să reduc cât mai mult orice potențial risc de corupere sau pierdere a imaginilor.
În acele momente de pauze, îl rog pe asistentul meu să scoata discret notebook-ul pe care il avem mereu la noi și să înceapa din câteva click-uri transferarea imaginilor pe mai multe harduri portabile. Evident că daca folosești un aparat foto cu un singur slot de card lucrurile se pot complica puțin, dar în astfel de situatii iți recomand folosirea cat mai multor carduri, schimbate frecvent.
Nu recomand ștergerea acestora înainte de a ajunge acasă și a vă asigura că fotografiile se află pe mai multe suporturi drive. Numerotați cardurile astfel încât să nu le încurcați și totul ar trebui să fie în siguranță.
La ședința foto eu fotografiez cu 2 aparate foto cam în acelaș timp. Unul cu o focala wide si unul cu o focala tele pentru izolarea subiectului de fundal. Asta îmi oferă un plus de siguranță pentru simplul fapt că 4 carduri vor fi scrise aproape simultan.
Apoi, la restaurant treaba devine mult mai ușoară pentru că avem laptopul la îndemână și putem realiza back-up periodic. Dar am întotdeauna grijă ca toate cardurile pe care există fotografii să fie copiate pe mai multe hard-uri și să fie in permanență asupra mea. Sunt obiecte mici, discrete, scumpe și destul de atractive pentru cei cu “luare de mână”, ca să fiu politicos. 🙂
Toată treaba asta cu back-up-ul este o activitate obligatorie pentru orice fotograf de evenimente pentru că ofera siguranță clienților noștri și implicit nouă ca și profesioniști.
După eveniment, acasă, înainte de a șterge toate cardurile și a le pregăti pentru următorul eveniment, mă asigur că fotografiile sunt la loc sigur pe arhiva personală în cel puțin 2 locatii inaccesibile prin rețeaua online și una pe calculatorul de lucru, unde urmează să aibă loc editarea.
Apoi, spor la treaba! 🙂